|
Post by Bassman on Nov 18, 2009 8:15:12 GMT 2
Olen ajatellut päivittää vähän tuon oman -83:sen nissan sunnyn äänentoistoa. Ohjelmalähteeksi olisi tulossa Japanista tilattu Osio 380-mankka fast forward (tarkoittaa nopea etuveto) ominaisuuksilla. Tästähän löytyy viisi muistipaikkaa fm radiokanaville, mutta en tarvitse kuin yhden, kiss FM. Tietääks joku kuuluko muuten radio mafia noilla AM tunnareilla? Kaiutin puolella etupäätä tulisi hoitelemaan C-kadetin keskikaijutin hansikaslokeroon intekgroidulla kotelolla Taajuuskorjaimena Kuttson Hifi-spesial mallin Buusteri jossa jopa 2x10w tehot. Tällä sitten pyöritettäisiin bassopuolta, eli 2x Jensen 6½"!!! 100 Wattiset. Bassoahan ei voi ikinä olla liikaa. Lisäksi laitan tuon säädettävän tihkukytkimen ohjaamaan hifeille tulevaa virtaa. Oon hifilehdestä lukenut että 13.8V käyttöjännitteellä tulee jopa 40% enemmän tehoa kuin 12volttisella. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Volvolta työharjoittelussa saamani 12v:n akut kun kytkee sarjaan, pitäisi tulla yli 200% lisää tehoa. Palaillaan asiaan. Ainiin, tietääkö joku saako tuohon Solex koyo japan kaasaraiin jotain lastua? tai edes piggybäck boksia?
|
|
motor män
Pelkkää terästä
"Siisti sivikki, mull on ollu tommone!"
|
Post by motor män on Nov 19, 2009 17:52:02 GMT 2
Bassoahan ei voi koskaan olla liikaa. Suosittelisin katolle vielä bilteman 5 wattisia venekaijuttimia, ne on aika hyvät laadultaan. Lisäksi voi käyttää vanhaa moskwitsin puolaa taajuus aggregaattorina, vedät vain puolan ensiöpuolelle kaijarin piuhat ja toisiopuolelta supparin puhekelaan. maadoituksen voit ottaa vaikka kuskin ovenkahvasta, 83-sunnyssä taitaa olla sellain kromikahva vielä. moskvitsin puolan teho on 3kj/amppeeri. tämä vastaa nykyajassa noin viittä desibeliä kerrottuna kaijuttimien määrällä. Ajattelitko muuten kiertää sunnyllä äänipainekisoissa?
|
|
|
Post by Jorma on Jan 10, 2010 21:31:52 GMT 2
Jokaisen BOM-BA-DI BAM-BA-DI miehen ykkösostos on Aiwa:n 50 vattiset styrkkarit, joilla lähtee kunnon mökä isompiikin kimppatallin jameihin. Virtalähteenä toimii 12kpl 1,5v paristoja, piikkiteho joku 17 kertaa ohm / 1,75 tai 175 - Jännitehäviö naapurin Kalekin primeran ajovaloissa. Pistä privaa jos kiinnostaa, mulla ois sunnyn pölärit myytävänä, vaikka spinneriprojektiin.
|
|